E-Kurum Nedir ?

Gelişen Teknoloji ile tüm kamu kurum ve kuruluşlarımız, başta e-dönüşüm ve e-devlet projeleri ile hizmet standartlarını ve kalitelerini hızlı bir şekilde arttırmaya başlamıştır. Kurumlar, verdikleri hizmetlerin ve yaptıkları işlerin hızlı, doğru, sorgulanabilir ve vatandaş odaklı olabilmesi amacıyla hızlı bir çalışma içerisindedirler. Bu amaca ulaşmak için, bütünleşik ve üst düzeyde bilgi teknolojileri kullanımı gerekmektedir. E-Kurum uygulaması yönetim bilgi sistemiyle – vatandaş tarafında bütünleşik entegre çözüm sağlar.

E-Kurum uygulamasının Vatandaş açısından yararları ;

  • Vatandaş portal üzerinden 7 gün 24 saat işlem yapabilir.
  • Vatandaş kurumun tüm faaliyetlerinden, haber, etkinlik ve duyurularından anında haberdar olur.
  • Kurumun yayınlayacağı, Mevzuat, İhale, Faaliyet raporu vb. sayfalarla bilgilendirilir.
  • Vatandaş güncel E-Rehber kayıtlarına portal üzerinden erişebilir. Gerçek Ya da tüzel kişiler E-Rehber kayıtlarına kendilerini kaydederek portala erişim sağlayan herkesin kendilerine ulaşmasını sağlayabilir.

Portala Üye olan vatandaş ;

  • Bilgi Edinme Kanunu hakkından faydalanabilir, kurum ile doğrudan iletişim kurabilir ve süreç takibi ile zamandan tasarruf sağlar.
  • Şikayet, başvuru vb. ihtiyaçlarını yazılı olarak kurum yönetimine iletebilir. Geri dönüşlerini, talebi doğrultusunda elektronik ortamda ya da diğer bilgilendirme araçlarıyla sağlanabilir.
  • Kurumun etkinlik, haber, duyuru vb. faaliyetler E-posta veya SMS aracılığı ile vatandaşa iletilmesi sağlanır.
  • E-Randevu modülü ile vatandaşın kurum personelinden randevu alması sağlanır. Yöneticilerin de elektronik ortamda alınan randevuyu ilgilisine yönlendirilmesi sağlanır .
  • Kurumun sunmuş olduğu hizmetlere yönelik oluşturulan anket çalışmalarına katılabilir ve de anket sonuçlarını gözlemleyebilir.
  • Portal üzerinde talep edilen her işleme dair bilgi "Kişisel Sayfam" bölümünden takip edilebilir. Örneğin; Yapılan şikayet başvurusunun kaydı ve cevabı gibi.
  • Portal görünümü tema desteği sayesinde anında kullanıcı tarafında değiştirilebilir.

E-Kurum uygulamasının idare açısından yararları;

  • Portal üye sistemi kullanılarak, sisteme kayıtlı üyelikler oluşturulur. Oluşturulan üyelik Mernis KPS (Kimlik Paylaşım Sistemi) üzerinden doğrulandığından kurum için gereksiz veri akış trafiği engellenir.
  • Portaldaki kurum birimlerine ait her sayfa, birimlerdeki ilgili tarafından yönetilebilir. Herhangi bir eğitim ya da programlama bilgisi gerektirmez.
  • Kurum / Birimler diledikleri kadar haber, rtkinlik ve duyuru yayınlayabilir, dilekdiklerini yayından kaldırabilir.
  • E-Bülten oluşturularak vatandaşa hızlı ve etkin bir şekilde bilgilendirme (Haber – Duyuru – Etkinlik vs.) yapılabilir.
  • E-Randevu talepleri birim çalışanları ve yöneticileri tarafından anında değerlendirmeye alınabilir, reddedilebilir ya da başkasına (ilgilisine) yönlendirilebilir.
  • Yayınlara ait fotoğraf, video vb. belgeler eklenerek vatandaşa sunulur. Ayrıca video galerisi ve de fotoğraf galerisi oluşturulabilir.
  • Yönetici ya da kurum kararları, herhangi bir işlem yapmaksızın portal üzerinden yayınlanabilir.
  • Beyaz masa talepleri (Şikayet, Öneri ve İstekler) ilgilisine otomatik yönlendirilerek vatandaşa hızlı geri dönüş sağlanır. Bu da vatandaşların kuruma olan güven ve memnuniyet duygularının artmasına olanak sağlar.
  • Kurum E-Rehber kayıtlarını vatandaşın hizmetine sunabilir.
  • Kurum İhale ve satınalma duyurularını isterse elle isterse ihale otomasyonunundan direkt web sitesinde yayınlayarak vatandaşın ya da isteklinin bilgilenmesini sağlayabilir.
  • Portal yönetim modülünden, portal şablonunda yer alan organizasyon, Birim Bilgileri, Proje, Faaliyet Raporu vb. bilgileri içeren menü ve sayfaları özelleştirebilir ya da ilaveler yapabilir.