Click for English
Ana Sayfa

Projeler/E-Kurum

E-Kurum  Nedir ?
Gelişen Teknoloji  ile   tüm kamu kurum ve kuruluşlarımız, başta  e-dönüşüm ve e-devlet projeleri ile hizmet standartlarını ve kalitelerini  hızlı bir şekilde arttırmaya başlamıştır.
Kurumlar, verdikleri hizmetlerin ve yaptıkları  işlerin hızlı, doğru, sorgulanabilir ve vatandaş  odaklı olabilmesi amacıyla hızlı bir çalışma içerisindedirler. Bu amaca ulaşmak için, bütünleşik ve üst düzeyde bilgi teknolojileri kullanımı  gerekmektedir.
E-Kurum uygulaması yönetim bilgi sistemiyle – vatandaş tarafında bütünleşik entegre çözüm sağlar.

E-Kurum uygulamasının  Vatandaş açısından  yararları ;

  • Vatandaş portal üzerinden 7 gün  24 saat  işlem yapabilir.
  • Vatandaş kurumun tüm  faaliyetlerinden,  haber, etkinlik ve duyurularından  anında haberdar  olur.
  • Kurumun  yayınlayacağı, Mevzuat, İhale, Faaliyet raporu vb. sayfalarla bilgilendirilir.
  • Vatandaş güncel E-Rehber kayıtlarına portal üzerinden erişebilir. Gerçek Ya da tüzel kişiler E-Rehber kayıtlarına kendilerini kaydederek portala erişim sağlayan herkesin kendilerine ulaşmasını sağlayabilir.

Portala Üye olan vatandaş ;

  • Bilgi Edinme Kanunu  hakkından  faydalanabilir, kurum ile doğrudan iletişim kurabilir  ve süreç takibi ile zamandan tasarruf sağlar.
  • Şikayet, başvuru vb. ihtiyaçlarını  yazılı  olarak kurum yönetimine iletebilir. Geri dönüşlerini, talebi doğrultusunda elektronik ortamda ya da diğer bilgilendirme araçlarıyla sağlanabilir.
  • Kurumun etkinlik, haber, duyuru vb. faaliyetler E-posta veya SMS aracılığı ile vatandaşa iletilmesi sağlanır.
  • E-Randevu modülü ile vatandaşın kurum personelinden randevu alması sağlanır. Yöneticilerin de elektronik ortamda alınan randevuyu ilgilisine yönlendirilmesi sağlanır .
  • Kurumun sunmuş olduğu hizmetlere yönelik oluşturulan anket çalışmalarına katılabilir ve de anket sonuçlarını gözlemleyebilir.
  • Portal üzerinde talep edilen her işleme dair bilgi "Kişisel Sayfam" bölümünden takip edilebilir. Örneğin; Yapılan şikayet başvurusunun kaydı ve cevabı gibi.
  • Portal görünümü tema  desteği sayesinde anında kullanıcı tarafında değiştirilebilir.

E-Kurum uygulamasının idare açısından yararları;

  • Portal üye sistemi  kullanılarak, sisteme kayıtlı  üyelikler  oluşturulur. Oluşturulan üyelik Mernis KPS (Kimlik Paylaşım Sistemi) üzerinden doğrulandığından kurum için gereksiz  veri  akış trafiği engellenir.
  • Portaldaki kurum birimlerine ait her sayfa, birimlerdeki ilgili tarafından yönetilebilir. Herhangi bir eğitim ya da programlama bilgisi gerektirmez.
  • Kurum / Birimler diledikleri kadar haber, rtkinlik ve duyuru yayınlayabilir, dilekdiklerini yayından kaldırabilir.
  • E-Bülten oluşturularak vatandaşa hızlı ve etkin bir şekilde bilgilendirme (Haber – Duyuru – Etkinlik vs.) yapılabilir.
  • E-Randevu talepleri birim çalışanları ve yöneticileri tarafından anında değerlendirmeye alınabilir, reddedilebilir  ya da başkasına (ilgilisine) yönlendirilebilir.
  • Yayınlara ait  fotoğraf, video vb. belgeler eklenerek vatandaşa sunulur. Ayrıca video galerisi ve de fotoğraf galerisi oluşturulabilir.
  • Yönetici ya da  kurum kararları, herhangi bir işlem yapmaksızın portal üzerinden yayınlanabilir.
  • Beyaz masa talepleri (Şikayet, Öneri  ve İstekler) ilgilisine otomatik yönlendirilerek vatandaşa hızlı geri dönüş sağlanır. Bu da vatandaşların kuruma olan güven ve memnuniyet duygularının artmasına olanak sağlar.
  • Kurum E-Rehber kayıtlarını vatandaşın hizmetine sunabilir. 
  • Kurum İhale ve satınalma duyurularını isterse elle isterse ihale otomasyonunundan direkt web sitesinde yayınlayarak vatandaşın ya da isteklinin bilgilenmesini sağlayabilir.
  • Portal yönetim modülünden,  portal şablonunda yer alan organizasyon, Birim Bilgileri, Proje, Faaliyet Raporu vb. bilgileri içeren menü ve sayfaları özelleştirebilir  ya da  ilaveler yapabilir.
© Copyright Asis Grup 1998-2015 Kültür Bakanlığı'nın firmamıza tahsis ettiği BİL-KOD:1024